Scrapbookingträff med kreativitet, skratt och massor av inspiration

Vilken fantastisk dag vi fick tillsammans på vår medlemsträff den 9 maj!
Hela 47 anmälda deltagare samlades för en dag fylld av scrapbooking, kortmakeri, inspiration, fika/mat och framför allt en härlig gemenskap tillsammans. Det är alltid något speciellt när lokalen fylls av prasslande papper, stämplar som går varma och kreativa idéer som flyger mellan borden.

Och utvärderingen efter träffen gjorde oss både glada och stolta. Nästan alla satte högsta betyg på dagen och kommentarerna värmde verkligen våra pysselhjärtan. Många beskrev träffen som ”mycket bra och rolig”, ”utmärkt ordnat” och ”alltid trevligt med träffar”. Tack snälla ni för alla fina ord, det betyder mer än ni anar! 💚

Utmaningarna uppskattades också väldigt mycket och beskrevs som varierande och roliga. Vi fick flera spännande idéer inför framtida träffar, bland annat:

  • fler kortvikningar
  • enklare kortutmaningar
  • färgutmaningar
  • demos kring layout och die-cuts/ephemera

Vi älskar att ni kommer med önskemål och idéer och det hjälper oss att utveckla träffarna ännu mer.

Det verkar som att både maten, fikat och de roliga demosen gick hem även denna gång. Någon önskade lite bakgrundsmusik nästa gång och det ska vi se om det går att ordna. Flera önskade en tvådagarsträff men i dagsläget så är vi för få personer för att orka genomföra det.

Vi fick också några praktiska förbättringsförslag som vi tar med oss vidare:

  • mikrofon eller högre röst vid genomgångar
  • lite mer plats kring demo-borden
  • penna vid tävlingsbordet

Precis sådant som hjälper oss att göra nästa träff ännu bättre. Till nästa träff kommer vi också att skicka ut bekräftelse både på anmälan och på mottagen betalning.

Vi har ett mysterium att lösa från kit-tävlingen…

Ett av bidragen från kit-tävlingen låg kvar på bordet efter träffen och den verkar fortfarande sakna sin skapare. Vi hoppas att konstnären bakom mästerverket saknar sitt bidrag lika mycket som vi saknar att veta vem som gjort det. Och det roligaste av allt är att det dessutom var det vinnande bidraget!!! 🥇

Så om du upptäcker att ditt alster mystiskt försvunnit, hör av dig till oss! Kortet och vinsten väntar på att få komma hem.

Nästa träff!

Vi har redan fixat datum för nästa träff och det blir Höstträffen den 5 september så boka in datumet redan nu i din kalender. Vi hoppas på ännu en dag fylld av inspiration, pysselglädje och kreativt kaos på bästa möjliga sätt. Styrelsen är också djupt tacksam över all förståelse och hur ni hjälptes åt när dörrarna hölls stängda fram till kl. 09:00. Det gav oss möjlighet att förbereda i lugn och ro. Vi kommer därför fortsätta med samma upplägg även till nästa träff och öppnar upp så fort vi är klara.

Tack för ännu en underbar träff 💕

Det bästa med våra träffar är inte bara allt fint som skapas på borden, utan också gemenskapen, skratten och inspirationen vi delar med varandra. Att se lokalen fylld av kreativitet och pysselglädje gör allt arbete bakom träffen värt det.

Tack till alla som kom, skapade, hjälpte till, deltog i utmaningar, skrattade och bidrog till den fina stämningen. Nu laddar vi redan inför nästa träff… och vem vet vilka utmaningar, demos och kreativa upptåg som väntar då?

//Styreslen

 

  

Nyhetsbrev 15 april!

Hej!

Våren är här och snart är dags för en ny, inspirerande pysselträff och det ser jag verkligen fram emot. Det ska bli underbart att få en heldag tillsammans med er alla som planerar att komma!

Vårträffen i maj blir ett perfekt tillfälle att tillsammans starta upp sommaren. Vi får umgås, skapa och fylla på med ny inspiration, samtidigt som det dukas fram god mat och möjlighet till att shoppa loss på Scraphuset. Glöm inte att du också kan lägga en förbeställning i förväg så tar Anette med sig din beställning till träffen.

Den här gången får du också bjuda med en vän! Kanske du känner någon som är nyfiken på Scrapbooking eller bara vill testa något kreativt tillsammans med dig för en dag.

Tips! Om din vän skulle välja att bli medlem efter träffen så får du ett presentkort på Scraphuset som tack!

Som vanligt så vill jag påminna om att ta med något mjukt att sitta på, en extra bordslampa om du vill ha bättre ljus samt ta med något gott som godis eller frukt om du så önskar. Personligen så vill jag även ta av mig skorna så ett par sköna tjocksockar eller inneskor kan också vara bra att ta med.

Men under tiden, medan vi längtar!!! Passa på och delta i vår utmaning…

Medan vi längtar till träffen tycker jag att du ska passa på och delta i vår utmaning som pågår i vår Facebookgrupp för medlemmar. Denna gång ska du Skapa en inbjudan! Mer information finns att läsa i vår grupp.

Jag hoppas att du vill vara med både på utmaningen och på Vårträffen. Det är tillsammans vi skapar den härliga gemenskapen! Här får du Länk till anmälan!

Har du frågor eller funderingar? Hör av dig till oss i styrelsen!

Varmt välkommen 💕

//Styrelsen

 

✂️🌷Välkommen till vårens pysselträff! 🌷✂️

Nu äntligen är det dags att samlas för en härlig dag fylld av kreativitet, inspiration och gemenskap? Det är dags för vårens pysselträff. Och vi hoppas att du vill vara med!

Under dagen fyller vi lokalen med skratt, papper, färg, stämplar och massor av skaparglädje. Oavsett om du är sugen på att göra kort, layouter, testa nya tekniker eller bara vill sitta ner och pyssla i gott sällskap, så är du varmt välkommen.

Som vanligt blir det också tid för fika, prat och att inspireras av varandra, för det är ju minst lika viktigt som själva skapandet.

Vi tar gärna emot fler som vill dela med sig av sina kunskaper, så om du har en teknik, idé eller kanske en smart förvaringslösning för ditt pyssel kanske kan visa upp den under dagen. Det behöver inte vara något stort, ibland är de enklaste tipsen de mest uppskattade!

Datum: 9 maj
Tid: Mellan kl. 09:00 – 20:00 (medlemsmöte mellan 09:30-10:00)
Plats: Bruksgården i Domsjö

För information så kommer dörren in till själva pyssellokalen att vara stängd fram till kl. 09:00 men det går bra att komma in och sätta sig i foajén och vänta.

Ta med det du vill skapa med, och gärna något gott till dig själv om du vill. Glöm inte ta extra dyna, lampa eller något annat du brukar behöva för att orka en hel dag.

Vi ser verkligen fram emot att ses igen och skapa tillsammans. Nu kickstartar vi våren med massor av kreativ energi! 🌸

Mer information samt anmälan kan göras här: https://www.highcoastscrap.se/medlemstraff/

Rapport från Årsmötet 2026!

I lördags genomförde vi vårt årsmöte och vilken härlig dag det blev! Dagen blev så mycket mer än bara några mötespunkter på en dagordning, det blev en riktigt skön pysseldag fylld av skaparglädje, skratt och gemenskap. Precis det som gör vår förening så speciell. 💕

 

Vilket engagemang, kreativitet och vilken värme ni delar med er av och det är just detta som gör alla våra träffar till något extra. Det är tack vare er medlemmar som våra pysseldagar blir så otroligt inspirerande, glädjefyllda och fulla av idéer. Oavsett vad man pysslar med så njuter vi av att vara där och skapa tillsammans.

Under årsmötet avtackade vi även vår avgående ordförande, Ingrid Ottosson, som med stort engagemang och ett genuint hjärta för föreningen lett HighCoastScrap framåt. Ett varmt och innerligt tack för allt arbete, all tid och all omtanke du lagt ner. Det betyder mer än ord kan beskriva och vi kommer att sakna dig i styrelsen.

Samtidigt vill vi välkomna Ann-Marie Westerlund som ny ordförande. Det känns både tryggt och spännande! Varmt välkommen också till Rose-Marie Dahlberg som ny ledamot i styrelsen.

Vi vill även rikta ett stort tack till Anette på Scraphuset för att du finns hos oss i vått och torrt på alla våra träffar. Vad vore en pysselträff utan dig? Din medverkan och närvaro är ovärderlig.

Och förstås ett stort tack till Åsa på Bruksgården för det fina omhändertagandet och den goda maten. Att du finns där och serverar oss både mat och fika sätter verkligen guldkant på dagen och gör att vi kan fokusera på det vi älskar mest, att skapa tillsammans. Stort tack och fint av dig att bjuda på eftermiddagsfikat.

Tack till alla som deltog och bidrog till att göra årsmötet och pysseldagen så lyckad. Vi tar med oss känslan av gemenskap och inspiration och ser redan fram emot nästa träff! 

Lite övrig information:
Beslut som togs gällande utmaningarna på Facebook är att man numera får en lott per person vid dragningen, oavsett hur många alster man skickar in, samt att prissumman sänks till 100 kr. En ny utmaning kommer strax att läggas ut i vår medlemsgrupp. Har ni idéer eller tips på teman får ni gärna höra av er till highcoastscrap@gmail.com.

Vi vill också påminna om att betala in medlemsavgiften senast den 31/3. Efter detta datum kommer vi att rensa i medlemsgruppen påFacebook så att endast betalande medlemmar har tillgång.

 

Varma Scrapkramar
// Styrelsen HighCoastScraps 💗

 

Kallelse till Årsmöte

Bästa medlem i HighCoastScrap!

Nu är det dags för föreningens årsmöte och årets första medlemsträff!

 

Kallelse till HighCoastScraps Årsmöte och medlemsträff!

Tid: lördagen den 7 februari 2026 kl. 9.00 – 20.00

Plats: Bruksgården, Bruksgatan 7, Domsjö

Årsmötet kommer att hållas mellan kl. 09.15 – 09.45 och dit är alla medlemmar välkomna även om du inte ska delta i medlemsträffen!

Dagordningen till årsmötet bifogas här nedan samt följer med i mejlet som går ut till samtliga medlemmar. Verksamhetsberättelse och ekonomisk rapport kommer att finnas på plats. Vi är tacksamma om du, som endast ska delta under årsmötet, också anmäler dig så vi vet hur många vi ska beställa fika till.

Kryssa i ”Deltar bara på årsmötet – ja eller nej”.

Här kan du anmäla dig och läsa mer om träffen!

https://www.highcoastscrap.se/medlemstraff/

Varmt välkomna och god fortsättning på det nya året!

//Styrelsen

 

Årsmöte kallelse 2026 HighCoastScrap

Gott Nytt År!!

Årets sista dag och vi har precis avslutat decembers månads utmaning på Facebook i vår medlemsgrupp. Nu tar utmaningarna ett uppehåll tills i februari 2026 och vårt årsmöte.

Då återstår det bara att från oss i styrelsen önskar er alla scrapbookare och pysslare ett riktigt Gott Nytt År! Tack för att ni hängt med oss under hela 2025 och vi hoppas nu att ni får ett underbart 2026 och att vi ses till vår nästa pysselträff och årsmöte för vår förening den 7 februari 2026.

Gott Nytt År!

 

Julträff = Skratt, gemenskap och god mat

Julträff = Skratt, gemenskap och god mat. Det blev en riktigt lyckad julpysseldag!

Förra helgen den 29/11 samlades vi för att pyssla och ha en härlig julträff. Och vilken dag det blev, trots avsaknaden av julmusik så fylldes rummet snabbt av gemenskap, skratt och kreativitet. Det flödade av glitter, papper, stämplar och olika juldekorationer. Det är alltid lika roligt att se hur våra träffar fylls av förväntan och glädje.

Man kan verkligen säga att borden dignade av färgglada papper, glitter, band och juliga dekorationer. Och så intressant att se hur många gick in i sin lilla egna bubbla där kreativiteten flödade och det blev sååå många fina resultat. Allt från fina julkort till fantastiska layouter och alster. Det är verkligen imponerade och inspirerande att se hur många olika idéer som kan skapas i en tävling, Alla olika men alla lika unika ❤️

Ingen riktig julträff utan god mat! Vi fick njuta av god julmat med många delikatesser. Tack Åsa för allt du fixat.

Stort tack till er alla för en minnesvärd dag!
Speciellt tack till Anette som kom med Scraphuset, det är verkligen en guldgruva att få shoppa hos dig. Även ett stort tack till Eva, Susanne och Elenor för att ni ställer upp med demo och workshops. Ni är så duktiga 🙏

Hoppas ni tyckte att det var ett trevligt litet avbrott i vintermörkret och att vi fick en härlig start på julkänslan! Återigen ett stort tack till er alla som kom och gjorde det så mysigt, vi i styrelsen ser redan fram emot nästa gång vi träffas och det blir då till årsmötet den 7 februari 2026.

God jul på er alla!

//Styrelsen

 

Snart är det dags!!

Nu är det endast en vecka kvar till vår julträff på Bruksgården och sista anmälningsdagen är nu på måndag den 24 november.

Kom ihåg att då måste även din plats vara betald för att du ska behålla den. Mer information hittar du på vår anmälnings sida och saknar du något så hör av dig bara till någon av oss i styrelsen.

Julträff 29 november 2025

Hoppas vi ses 🎄🎅❤️

//Styrelsen

 

 

Dags att kicka igång julkänslan! 

Julträffen 2025 närmar sig – en hel dag fylld med pysselglädje, inspiration, shopping, tävlingar och härlig gemenskap.

Lördagen den 29 november samlas vi på Bruksgården för att skapa magi tillsammans från morgon till kväll. Säkerställ din plats redan idag och se fram emot en underbar dag med juldoft, skratt och kreativt skapande!

Anmäl dig idag!! 🎅🎄

Julträff 29 november 2025

Hoppas att vi ses! Välkommen ❤️

//Styrelsen

Planering inför Julträffen pågår….

Tänk att nu är det snart dags för årets julpysselträff!!

Jag kan inte tro att det nyss varit +35 grader och helt omöjligt att gå ut och göra något vettigt för att det var alldeles för varmt och nu, nu ska vi snart plocka fram både adventsljusstakarna och granen 🎄🎅 Måste säga att det både pirras och längtas hos mig väldans mycket.

Vi börjar nu med planeringen av den mysigaste, trevligaste och viktigaste dagen av alla, vår efterlängtade julpysselträff. Men redan nu kan du gå in och anmäla dig. Supertrevlig dag ska det bli! ❤️

Hoppas att vi ses den 29/11 för en heldag i julens tecken.

❤️ -ligt välkommen!!

//Styrelsen