Scrapbookingträff med kreativitet, skratt och massor av inspiration
Vilken fantastisk dag vi fick tillsammans på vår medlemsträff den 9 maj!
Hela 47 anmälda deltagare samlades för en dag fylld av scrapbooking, kortmakeri, inspiration, fika/mat och framför allt en härlig gemenskap tillsammans. Det är alltid något speciellt när lokalen fylls av prasslande papper, stämplar som går varma och kreativa idéer som flyger mellan borden.
Och utvärderingen efter träffen gjorde oss både glada och stolta. Nästan alla satte högsta betyg på dagen och kommentarerna värmde verkligen våra pysselhjärtan. Många beskrev träffen som ”mycket bra och rolig”, ”utmärkt ordnat” och ”alltid trevligt med träffar”. Tack snälla ni för alla fina ord, det betyder mer än ni anar! 💚
Utmaningarna uppskattades också väldigt mycket och beskrevs som varierande och roliga. Vi fick flera spännande idéer inför framtida träffar, bland annat:
- fler kortvikningar
- enklare kortutmaningar
- färgutmaningar
- demos kring layout och die-cuts/ephemera
Vi älskar att ni kommer med önskemål och idéer och det hjälper oss att utveckla träffarna ännu mer.
Det verkar som att både maten, fikat och de roliga demosen gick hem även denna gång. Någon önskade lite bakgrundsmusik nästa gång och det ska vi se om det går att ordna. Flera önskade en tvådagarsträff men i dagsläget så är vi för få personer för att orka genomföra det.
Vi fick också några praktiska förbättringsförslag som vi tar med oss vidare:
- mikrofon eller högre röst vid genomgångar
- lite mer plats kring demo-borden
- penna vid tävlingsbordet
Precis sådant som hjälper oss att göra nästa träff ännu bättre. Till nästa träff kommer vi också att skicka ut bekräftelse både på anmälan och på mottagen betalning.
Vi har ett mysterium att lösa från kit-tävlingen…
Ett av bidragen från kit-tävlingen låg kvar på bordet efter träffen och den verkar fortfarande sakna sin skapare. Vi hoppas att konstnären bakom mästerverket saknar sitt bidrag lika mycket som vi saknar att veta vem som gjort det. Och det roligaste av allt är att det dessutom var det vinnande bidraget!!! 🥇
Så om du upptäcker att ditt alster mystiskt försvunnit, hör av dig till oss! Kortet och vinsten väntar på att få komma hem.
Nästa träff!
Vi har redan fixat datum för nästa träff och det blir Höstträffen den 5 september så boka in datumet redan nu i din kalender. Vi hoppas på ännu en dag fylld av inspiration, pysselglädje och kreativt kaos på bästa möjliga sätt. Styrelsen är också djupt tacksam över all förståelse och hur ni hjälptes åt när dörrarna hölls stängda fram till kl. 09:00. Det gav oss möjlighet att förbereda i lugn och ro. Vi kommer därför fortsätta med samma upplägg även till nästa träff och öppnar upp så fort vi är klara.
Tack för ännu en underbar träff 💕
Det bästa med våra träffar är inte bara allt fint som skapas på borden, utan också gemenskapen, skratten och inspirationen vi delar med varandra. Att se lokalen fylld av kreativitet och pysselglädje gör allt arbete bakom träffen värt det.
Tack till alla som kom, skapade, hjälpte till, deltog i utmaningar, skrattade och bidrog till den fina stämningen. Nu laddar vi redan inför nästa träff… och vem vet vilka utmaningar, demos och kreativa upptåg som väntar då?
//Styreslen







